maandag 12 augustus 2013

Mini vakantie naar Maastricht - Dag #3

Gekocht: Maastricht, Nederland (bij Natuurhistorisch museum)

En zo zijn we al weer bij dag 3 beland, die ik als eerst blog en daarna pas ga schrijven in mijn reisdagboek. Want ik ben een beetje lui en nog niet aan toe gekomen hihi.

Goed dag 3 dus, deze begonnen we eigenlijk al meteen feestelijk. Aangezien lief en ik afgelopen vrijdag een half jaar samen waren! Hij gaf mij een hartjes ketting met zijn naam in gegraveerd (die hij in Valkenburg gekocht had) en van mij een spel wat hij graag wilde hebben. Eenmaal aangekleed gingen we weer voor een goed stevig ontbijt waar we de hele dag zowat op kunnen teren. Na het ontbijt pakte we de spullen in en checkte we uit terwijl we de koffers daar nog achter lieten. Want meteen naar huis wilde we natuurlijk niet!

Als eerst liepen we naar de media markt want volgens google maps moest daar ook een winkelcentrum zitten die uit eindelijk alleen bestond uit de MM, jumbo, kijkshop en nog een winkel. Goed lekker winkelcentrum dus.. Maar we liepen we langs een mooi stukje van de Maas waar we op de terug weg nog even zijn gaan zitten op een bankje. Eenmaal weer terug in de stad gingen we weer opzoek naar een paar caches waar we ook meteen onze favoriete van de vakantie vonden. Namelijk de cache in het kookhuis wat vroeger een bank geweest was. De kluis zat er nog in en in 1 van de kleinere kluisjes lag dus de cache. Echt zo leuk gedaan! Nadat we nog twee andere hadden gevonden kwamen we langs het Natuurhistorisch Museum waar we naar binnen doken. We hadden namelijk van Ellen de vorige dag gehoord dat er vorig jaar een skelet was gevonden van de Mosasaurus die ze daar aan het schoonmaken waren, en dat wilde we natuurlijk wel zien! Helaas waren ze alleen op dat moment niet bezig maar je kon wel de botten al zien die ze al schoon hadden enzovoort.

Het museum viel verder een beetje tegen maar het was best leuk om alles even te zien. Eenmaal weer buiten liepen we terug naar de grote markt om nog bij de wok to go te eten. En rond een uurtje of 5 stapte we beide met tegenzin de trein weer in..

Ondanks dat het misschien maar 3 dagen zijn geweest heb ik toch ontzettend genoten en het voelde echt als vakantie. Het is toch altijd heerlijk om er even uit te zijn, al is het maar zo kort! Dankjewel lief voor de fijne dagen <3

1. Natuurhistorische musea's zijn altijd leuk om even binnen te kijken. En wat heerlijk zeg, even 3 dagen ertussen uit. Toch een mini vakantie!

2. Wat heerlijk om te lezen (en zien!)

3. <3. Was heerlijk! Dit gaan we echt vaker doen. Volgend jaar weer op dezelfde datum? :D Dan is het anderhalf jaar bij elkaar :p

4. Wat een fine dagen, ik wil ook weer eens naar Maastricht!

5. Klinkt heerlijk en gefeliciteerd met jullie anniversary! Maastricht blijft een plekje in mijn hart houden :)