vrijdag 4 januari 2013

The Scream

Gekocht: The National Gallery - Oslo, Noorwegen


Toen ik voor het weekend in Oslo was besloot ik op zondag naar The National Gallery te gaan. Het was gratis en ik wilde wel eens een beroemd schilderij zien. Ik had namelijk ergens gelezen dat The Scream de Mona Lisa van Oslo is, dus de keuze was al snel gemaakt. Eenmaal daar aan gekomen moest ik alles achter laten in een kluisje en ging ik op zoeken. En zoals je misschien al kan raden ik vond het schilderij niet. Toen ik uiteindelijk weer buiten stond en mijn spullen had en op een plattegrond keek zag ik dat ik de zaal waar dit schilderij hangt had gemist. Great. 

Uiteindelijk besloot ik maar om niet terug te gaan want ik had net al mijn spullen enzovoort. Dus liep ik het souvenier winkeltje in en kocht o.a de kaart van het schilderij. Ahg als het goed is ga ik dit jaar toch weer terug naar Noorwegen en dan ben ik misschien ook van plan om er nog 1 of 2 dagen Oslo er aan te plakken.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten